Reklamace zboží z AliExpress

Nakupujete často na AliExpress? Určitě se vám již někdy stalo, že zboží nedorazilo, že dorazilo poškozené, nebo že jste chtěli zboží z nějakého důvodu vyměnit. Jak v tomto případě postupovat a jak zařídit, aby bylo zboží vyměněno, nebo vráceny peníze?

1/ Sledujte dobu "ochrané lhůty"

V přehledu objednávek najdete u každé objednávky dobu, po kterou ještě platí tzv. ochranná lhůta (Purchase protection), po kterou můžete potvrdit přijetí zboží, nebo naopak reklamovat, že zboží nedorazilo, případně dorazilo poškozené. Běžně trvá ochraná lhůta 60 dnů. 

Během této doby můžete přes tlačítko “Open dispute” otevřít spor a dané zboží reklamovat, případně ochrannou lhůtu prodloužit (přes odkaz v emailu, případně při rozkliknutí objednávky)

Informace o blížícím se konci ochranné lhůty vám dorazí na email.

2/ Otevření sporu

Řekněme, že vám zboží již dorazilo, ochranná lhůta ještě neskončila, ale vy bohužel zjistíte, že zboží je nefunkční. Je čas “otevřít spor” (“Open dispute”) a požáda prodejce o nápravu!

 

 

Jako první vyberete, pro které zboží z objednávky chcete otevřít spor. Budete přesměrováni na novou stránku, kde je potřeba vyplnit několik důležitých údajů:

Vrátit peníze (refund only)

Podmínkou pro vrácení peněz jsou dvě možnosti:
1/ neobrdželi jste objednávku a chcete zpět své peníze
2/ produkt je nefuknční/rozbitý a vy chcete zaslat část peněz zpět

Vrátit zboží (return goods)

Nejste spokojeni s obdrženým zbožím a chcete ho vrátit zpět a získat celou částku. Nevýhodou je, že budete platit cenu balíku, který budete odesílat zpět do Číny.

3/ Vyplňte požadované údaje

Předpokládejme, že nikdo nechce posílat zboží zpět do Číny a proto zvolí první možnost, čili chcete vrátit peníze.

Klikněte tedy na “Refund Only” a budete přesměrováni na dotazník ohledně zboží. Níže jsou popsány jednotlivé otázky, na které se AliExpress ptá, na základě toho, zda jste zboží obdrželi či neobdrželi.

Zboží jsem obdržel:

  1. Reason for refund request = důvod, proč chci peníze zpět. Pod každou možností se ještě skrývá několik další podkategorií, které vícespecifikují problém:
    1. Product not as described = zboží nění takové, jaké bylo popsáno
    2. Quality problems  = problémy s kvalitou
    3. Damaged goods = zboží je poškozené
    4. Quantity shortage = menší množství, než bylo objednáno
    5. Received counterfeit goods = zboží je padělek
    6. Problems with the accessories = problémy s příslušenstvím
  2. Refund Amount = do rámečku udáte, kolik peněz chcete z objednávky vrátit zpět – přičemž máte AliExpressem stanovené rozpětí.
  3. Please write your request detail = popiště problémy se zbožím. Pokud neovládáte angličitnu, bohatě postačí Google překladač.
  4.  Please upload your evidence = zde máte možnost nahrát “důkazy” poškozeného zboží. Můžete nahrát až 3 obrázky a nebo nahrát video.

Zboží jsem neobdržel:

  1. Reason for refund request = důvod, proč chci peníze zpět
    1. Logistics tracking problem = problém se seldováním zásilky
    2. Customs problem  = problém s celní správou
    3. Wrong address = špatná adresa
  2. Refund Amount = Zde je již předvyplněná hodnota zásilky
  3. Please write your request detail = popiště problémy se zbožím. Pokud neovládáte angličitnu, bohatě postačí Google překladač.
  4. Upload evidence (Optional) = zde máte možnost nahrát “důkazy” poškozeného zboží. Můžete nahrát až 3 obrázky a nebo nahrát video.

4/ Potvrzení zadaných údajů

Po vyplnění všech údajů je spor otevřen a prodejce se k němu musí do stanovené lhůty vyjádřit. Většinou prodejce vyjde vstříc a pokud se jedná o malé částky, nebo o evidentně nefunkční zboží, vrátí celou částku zpět. Případně se vám ozve zpět a můžete se pokusit vyřešit spor jinou cestou. Nicméně prodejce hlavně chce mít co nejlepší hodnocení a proto většinou vyjde vstříc.

 

Reklamace zboží z AliExpress

4 komentáře u „Reklamace zboží z AliExpress

  1. Dobry Dan Mam na vas Prozbu Kopil sem si Bundu od Společností Vevio nedorazyla me bunda co mam udělat mužu se na vas obratít děkují vam moc Halama Telefon 792531287

    1. Dobrý den,

      s obchodem Vevio bohužel nepomůžeme. Nicméně zkuste kontaktovat jejich zákaznickou podporu – lze nalézt na jejich stránkách.

      Držíme palce, ať se podaří problém co nejdříve vyřešit! 🙂

  2. Dobrý den,
    co dělat v případě že se prodejce zdráhá uhradit mnou požadovanou částku? Kupoval jsem skříň, bohužel dorazila v krajně nefunkčním stavu. Požadoval jsem proto po prodejci polovinu ceny. Bohužel, prodejce trvá na vrácení zboží. Spor došel až do fáze kdy se do toho vložil Ali…., jenže jejich navrhovaná částka na vrácení činí cca 36 USD přitom cena zboží je 194 USD + clo. Můžete mi prosím poradit jak dál?

    Děkuji.

    1. U zboží v těchto vyšších hodnotách je často lepší poslat zboží zpět, ačkoli to může být v některých případech dost drahá záležitost. Proto bych se pokusil ještě komunikovat přímo s AliExpress a pokusil se “ukecat” vámi požadovanou částku – vysvětlil bych jim velmi vysokou cenu za odeslání zboží zpět. Jiná možnost, než se pokusit vyhádat vyšší refundaci nejspíš bohužel není :/

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přesunout se na začátek